Mantis Kullanım Politikamız

Lütfen hata bildirimi yapmadan evvel bu ‘Mantis Kullanım Şartları’nı dikkatlice okuyunuz.

Profelis’te sorun bildirmek ve takip etmek için kullanılan sisteme “Mantis” adı verilir. Bu sistem yürütülen projelerin teknik sorunlarının tanımlarının, ve çözme yollarının paylaşıldığı, Profelis teknik ekibinin proje takibi yapmasını kolaylaştıran, SLA seviyesine göre müşteriye de hesap açılarak Profelis teknik ekibine hata bildirimlerini ve/veya proje isteklerini iletmelerini sağlayan bir portaldır.

Mantis içerisinde her proje, kendi adıyla ayrılır. Proje takiplerinin sağlıklı yapılabilmesi için https://mantis.profelis.com.tr adresi altında, diğer projelerden bağımsız, kendine ait bir web sayfası üzerinde görüntülenir.

Bahsi geçen sayfa veya sayfalara erişim izinleri/kısıtlamaları portalın sistem yöneticisi tarafından kontrol edilir. Sistem yöneticisi, erişim izni verilecek kullanıcılara portal içerisinde kullanıcı hesabı oluşturarak, kullanıcı tanımlaması yapar. Sistem yöneticisi, tanımlanan her hesaba yetkilendirme profillerinden birini atayarak erişim izinlerini/kısıtlamalarını belirler. Bu profiller gene sistem yöneticisi tarafından isteğe ve ihtiyaca bağlı olarak özelleştirilebilir. Yetkilendirme profilleri portal içerisinde “Sorun Bildirici”, “Geliştirici”, “Yönetici”, “Gözlemci” olarak adlandırılır. Kullanıcı hesabı oluşturulan ve yetkilendirme profili tanımlanmış her kullanıcı, yetkilendirme profilini (yetki düzeyini) ve erişim sağlıyabildiği projeyi veya projeleri mantis içerisinde “Hesabım” sekmesi içerisinde görüntüleyebilir. Kullanıcı hesabı oluşturulmamış kişiler sisteme erişemez.

Sorun bildirimi adımları:

  • https://mantis.profelis.com.tr adresinden sistem ana sayfasına gidilir.
  • Kullanıcı adı ve parola bilgilerinin doğru girilmesiyle sisteme girilir.
  • Sorun bildirilecek proje “Proje” sekmesinden seçilerek ilgili projenin sayfasına erişilir.
  • Proje sayfasında “Sorun Bildir” sekmesi seçilir.
  • Sorun bildirme sayfasına erişilir.
  • Kategoriler” sekmesi içerisinden bildirilen sorunun dahil edileceği grup seçilir seçilir.
  • Var ise “Tekrarlanabilirlik” sekmesinden sorunun tekrarlanma sıklığı seçilir.
  • Var ise “Önem” sekmesinden sorunun önem düzeyi seçilir.
  • Var ise “Öncelik” sekmesinden sorunun öncelik değeri seçilir.
  • Profil Seç” sekmesinden yazılımın çalıştırıldığı platform, işletim sistemi ve versiyon bilgisi daha önce tanımlanmış ise seçilir.
  • Platform”, “Profil Seç” sekmesinde tanımlanandan farklı platform kullanılmış ise doldurulur.
  • İşletim Sistemi”, “Profil Seç” sekmesinde tanımlanandan farklı işletim sistemi kullanılmış ise doldurulur.
  • Versiyon”, “Profil Seç” sekmesinde tanımlanandan farklı versiyon kullanılmış ise doldurulur.
  • Var ise “Ürün Versiyonu” sekmesinden yazılımın sorunla karşılaşılan versiyonu seçilir.
  • Sorun bildirimi yapan kişinin yetkisi varsa “Ata (Tahsis Et)” sekmesinden bildirilen sorundan sorumlu Profelis teknik ekip üyesi seçilir.
  • Var ise “Hedef Sürüm” sekmesinden sorunun düzeltilmesi beklenen versiyonu seçilir.
  • Özet” sekmesine karşılaşılan sorunu özetleyecek, kısa, ayır edici, tek cümlelik açıklama yazılır.
  • Açıklama” sekmesine sorunu tanımlayan detaylar yazılır.
  • Var ise “Tekrarlamaya Yönelik Adımlar” sekmesine sorunun tekrarlanması için gereken adımlar sırası ile yazılır.
  • Var ise “Ek Bilgi” sekmesine bildirici tarafından sorunla ilgili ek açıklamalar yazılır.
  • Var ise “Dosya Gönder” sekmesinden sorunla ilgili dosya, görüntü, log vs. eklenir. Eklenen dosya boyutu dosya başına en fazla 134,218kb olabilir.
  • Görünürlük” sekmesinden bildirilen sorunun kimlerin görüntüleyeceği seçilir. Duruma göre “Herkese Açık” ya da “Özel” seçenekleri seçilebilir.
  • Bildirilecek sorunun ardından yeni sorun bildirimi yapılacaksa “Bildirmeye Devam” sekmesi içerisindeki kutucuk işaretlenir.
  • Bildir” butonuyla girdisi yapılan sorun proje sayfasına eklenerek yetkili diğer kullanıcılarla paylaşılır.
  • Bildirim sonrası sorun raporu sayfada görünür.